środa, 8 stycznia 2014

Hamish...



W zasadzie piszę jedynie po to, by się nieco usprawiedliwić z mojej (już dość długiej) nieobecności tutaj, no i żeby móc życzyć wszystkim Czytelniczkom i Czytelnikom Wspaniałego Nowego Roku. Oczywiście pod względem modowym, bo zakładam, że życzenia „najlepszego” we wszelkich innych aspektach Waszego życia już zostały Wam złożone.
Ja ze swojej strony od razu dodam a propos udanego modowo Nowego Roku, że w już maju wystartuje druga odsłona Elegancji-Francji, tym razem podkreślająca historię haute couture. Będzie prezentowana w Łodzi, a więc w centrum Polski – każdy będzie miał blisko :) Szczegóły podam niebawem.
No ale wróćmy do tytułu i samego początku. Usprawiedliwienie wygląda w ten sposób, że do końca stycznia muszę oddać napisaną pracę, a ładnych kilka stron mi jeszcze zostało. Powinno się udać, ale swoich myśli nie chciał bym rozpraszać bardziej niż to konieczne. Stąd też pomysł na Hamish’a, który był dwa dni temu tematem gorącej dyskusji na FB. Większość z Was pewnie zna Hamish’a Bowlesa jako dziennikarza związanego z Vogue, ale dla mnie to także poważny kolekcjoner i to znany w środowisku.
Źródło tutaj

Poza tym był on autorem wystawy o Balenciadze i Hiszpanii (wśród eksponatów były także jego suknie).
Z racji tego, że nie mogę poświęcić więcej czasu na wpis, odsyłam Was do krótkich wywiadów z Hamishem na temat jego kolekcji: tutaj i tutaj. oraz filmu w którym opowiada o wystawie Balenciaga and Spain.


Przypominam też, że niedawno pisałem także o innych kolekcjonerach (tutaj).

8 komentarzy:

  1. Fantastyczna informacja! Do Poznania nie było dane mi dotrzeć, w Łodzi jestem na miejscu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie do zobaczenia w Łodzi - tylko proszę się ujawniać, a nie tylko incognito przemykać :))

      Usuń
  2. Wstyd się przyznać, ale Hamisha jako kolekcjonera poznałam stosunkowo niedawno, natrafiając na stronie Vogue'a na filmowy cykl Vintage Bowles, w którym pokazuje elementy swojej kolekcji i to, w jaki sposób ich szuka ( http://video.vogue.com/series/vintage-bowles - gorąco polecam!). Teraz cenię go jeszcze bardziej za tę ogromną wiedzę i pasję do mody. A z informacji o Elegancji-Francji również bardzo się cieszę - Łódź będzie mi zdecydowanie bardziej po drodze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja poznałem go od te strony przy okazji właśnie tej wystawy - Balenciaga and Spain, ale jej pierwszej odsłony w NYC, a później śledziłem już uważniej jego poczynania.
      Dzięki za linka wygląda to naprawdę świetnie, tym bardziej, że sam mam w domu kilka sukni w celach edukacyjnych :)
      Do Łodzi zapraszam bardzo serdecznie i prośba jak powyżej - proszę się ujawniać :)))

      Usuń
  3. Powodzenia przy kończeniu pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wystawa Elegancja Francja była cudowna! A fakt, że będzie ona w Łodzi, czyli w miejscu gdzie studiuję i mieszkam cieszy mnie jeszcze bardziej!
    Tak bardzo nie mogę już się doczekać! Niech już przyjdzie maj!
    I powodzenia przy kończeniu pracy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :)
      No ja osobiście bym wolał, żeby jeszcze nie był maj :))))) Jeszcze jest trochę do zrobienia:)
      Ale też już się cieszę na tę wystawę

      Usuń