czwartek, 27 września 2012

Zasady sprzedaży


Po przeczytaniu Wszystkiego dla Pań E. Zoli, pociągnąłem temat domów towarowych - nie dość, że sięgnąłem po źródło, to jeszcze z polskiego terytorium.  Jestem w trakcie czytania na temat Domu Towarowego Braci Jabłkowskich autorstwa Feliksa Jabłkowskiego (wyd. Iskry).  Podczas lektury natknąłem się na zasady sprzedaży obowiązujące w Domu Towarowym Braci Jabłkowskich. Pochodzą one z wydawanego przez Dom biuletynu z 1928 roku, ale ich aktualność mnie nieco zaskoczyła. Oczywiście w sensie pozytywnym. Z resztą zobaczcie sami (str. 112):



W zasadzie nie ma nawet czego komentować. Gdyby tylko były stosowane, zakupy robiłoby się jeszcze przyjemniej.

4 komentarze:

  1. To bardzo ineteresujaca lektura mam dwa egzemplarze pierwszego i drugiego wydania, to drugie jest ilustrowane i chyba szersze. Moze i te reguly by byly stosowane ale dzis chyba w Polsce nie ma juz domow towarowych. Wielka szkoda.

    OdpowiedzUsuń
  2. DOpiero co kliknelam w link, jak oststnio tam bylam to byla tam firma sprzedajaca komorki, czy cos sie zmienilo?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam to drugie wydanie :)) Tak, ciekawa lektura. Ale co do linka to nie wiem, co mogę zrobić, bo u mnie działa...

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne te zasady i, niestety, wydaje mi się, że prawie nigdy nie są przestrzegane. A gdyby były, to faktycznie byłoby tak przyjemnie...:)

    OdpowiedzUsuń