wtorek, 17 maja 2011

„From Russia with love”

W swoim krótkim życiu widziałem kilka naprawdę dobrych wystaw ubiorów, ale to co zobaczyłem ostatnio mnie powaliło. I to tylko od oglądania na YouTube. Mogę sobie jedynie wyobrazić, jak to jest móc taką wystawę oglądać na żywo.

To, jak można było zauważyć wystawa Dior’a. Nieco mniej w oczy rzuca się miejsce wystawy – Muzeum Puszkina w Moskwie. Niestety nie mam szans tam być przed 24 lipca, wtedy bowiem kończy się ta wystawa (a trwa niemal od miesiąca – od 28 kwietnia). Oczywiście, żeby było jasne – zachwyca mnie przede wszystkim tematyka – czyli inspiracje mody sztuką. Przepych i rozmach aranżacji jest godny carów, ale bez niego też byłoby dobrze, bo jest to co najważniejsze – treść. Już w tym krótkim filmie można wychwycić kilka świetnych zestawień malarstwa z sukniami.
Katsushika Hokusai "Wielka fala w Kanagawa" z cyklu "36 widoków na górę Fuji", 1823-1829
John Galliano dla Dior’a Haute Couture, wiosna lato 2007
Giovanni Boldini Madame Charles Max, 1896
John Galliano dla Dior’a Haute Couture, jesień 2005

No i można to wszystko oglądać w oryginale. Naprawdę niewiarygodne. Marzę, by zrobić w Polsce podobną wystawę. Może się kiedyś uda. Póki co zostaje mi oglądanie tego, co robią inni, nie tylko na „zachodzie”, ale i jak się
okazuje, na „wschodzie”.

Źródło ilustracji:
http://pl.wikipedia.org/
www.style.com
http://www.museumsyndicate.com/item.php?item=9022

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz